wait
Maakt u gebruik van onze website , dan gaat u akkoord met deze cookies. Akkoord

Actuele berichten

Hieronder leest u het laatste nieuws over onze Card(s), waarschuwingen voor fraudepraktijken, meldingen over veranderingen in het beleid van ICS, Visa of Mastercard en ander nieuws dat op u van toepassing kan zijn.

  • Nieuw: Creditcard voor startende ondernemers22 juni 2020

    Vanaf heden kunnen ook startende ondernemers een zakelijke creditcard aanvragen bij ICS. Dit geldt voor alle zakelijke Cards met uitzondering van de Mastercard Corporate. Daarnaast bieden we het aan starters van alle rechtsvormen.

    Wat verstaan we onder starters?

    Starters zijn bedrijven die korter dan 24 maanden geleden zijn opgericht (volgens de KvK) én die geen jaarcijfers kunnen overleggen.

    Wat bieden we starters aan?

    Starters kunnen onze creditcards aanvragen zonder jaarcijfers te hoeven overleggen. Er gelden naast de reguliere acceptatiecriteria wel een paar voorwaarden:

    • Er geldt een maximum bedrijfslimiet van 500 euro
    • Geldopnames, goktransacties en transacties met juwelen zijn niet toegestaan
    Wanneer de klant zijn bedrijfslimiet wenst te verhogen dan kan dat door geld te storten op de Card of door een limietverhoging aan te vragen en jaarcijfers aan te leveren.

     

  • De ICS Business App10 juni 2020

    Nieuw in de app stores: de ICS Business App

    Met de ICS Business App kunt u:

    • Een actueel overzicht inzien van de uitgaven met uw Card(s)
    • Inzicht krijgen in reserveringen en de bestedingsruimte
    • Makkelijk en veilig online betalingen afronden
    • Uw nieuwe Card deblokkeren
    • Uw pincode opvragen
    Download nu de gratis app De ICS Business App is beschikbaar voor alle ICS zakelijke Card-houders. Download de app in de App Store en de Google Play Store.

     

  • Wijziging algemene voorwaarden10 juni 2020

    Met ingang van 1 augustus wijzigen de algemene voorwaarden. De belangrijkste wijzigingen zijn:

    1. Wij hebben het gebruik van 3D Secure en de toegangscode van de ICS Business App toegevoegd aan de definities en aan de artikelen met betrekking tot de persoonlijke veiligheidskenmerken en het betalen met de Card
    2. In het kader van Wwft, wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme, hebben wij het volgende toegevoegd:
      1. Wij kunnen het Bedrijf en/of Card-houder vragen om informatie over het gebruik van de Card
      2. Wij mogen de Card en bijbehorende faciliteiten blokkeren indien
        1. het bedrijf en/of de Card-houder geen informatie heeft verstrekt over het gebruik van de Card als wij daarom hebben gevraagd
        2. het bedrijf en/of de Card-houder betrokken is bij activiteiten die het vertrouwen in ICS of in de financiële sector kunnen schaden
        3. de Card niet wordt gebruikt voor de uitoefening van beroep of bedrijf
    3. Als wij een nieuwe Card versturen ter vervanging van de oude Card, dan geven wij de gegevens van de nieuwe Card door aan acceptanten die gebruik maken van de Automatische Verlengservice. Hierdoor kunnen automatische betalingen door blijven gaan zonder dat de Card-houder de nieuwe gegevens door hoeft te geven aan de acceptant
    4. Als er voor €150 aan contactloze betalingen zijn gedaan, dan wordt gevraagd om de pincode opnieuw in te toetsen
    5. Het bedrijf mag maximaal een tegoed aanhouden van €2.500.000
    6. Wij hebben de mogelijkheid om een negatieve rente in rekening te brengen. Wij laten van tevoren weten hoe hoog die rente is
    7. De Aflevergarantie is niet van toepassing op betalingen naar, of stortingen op, een beleggingsrekening (waaronder cryptovaluta)

    Bekijk hier de nieuwe Algemene Voorwaarden.

     

  • Verlaging creditrente 9 juni 2020

    Bij een positief saldo tussen de €500,- en €1.000.000,- krijgt u 0,1% creditrente op dit moment. Per 1 augustus 2020 verlagen wij deze creditrente naar 0,0%, effectief op jaarbasis.

     

  • Aanpassing formulieren; gebruik alleen de formulieren op deze website 5 maart 2020

    In verband met de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) hebben we veel van onze formulieren aangepast. Aan veel formulieren zijn vragen toegevoegd. Voor u betekent dit dat we de oude formulieren niet meer in behandeling kunnen nemen. Wilt u daarom de formulieren gebruiken die op deze website staan.


    Meer informatie over de wwft vindt u op www.icsbusiness.nl/wwft. Voor vragen kunt u contact opnemen met onze Servicedesk op nummer 020 – 6 600 666. Zij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 8.00 en 17.00.

     

  • De wereld achter phishingmails20 februari 2020

    Wat gebeurt er als je in een phishingmail trapt? | Fraudebestrijders
    Phishingmails, de kans is groot dat je er zelf wel eens een hebt ontvangen. Bendes die deze mails versturen maken vaak honderden tot duizenden euro's buit. Ze gaan soms zelfs zo ver dat ze slachtoffers hun creditcard of bankpas laten opsturen (tip: nooit doen), om vervolgens de hele rekening te plunderen.


    Vraag je je ook weleens af welke wereld hierachter schuilgaat? In de videoserie 'Fraudebestrijders' nemen we een kijkje achter de schermen bij ICS en volgen we het team dat dagelijks dit soort fraude probeert te voorkomen én te bestrijden.




    We reconstrueerden een waargebeurde zaak. Hoe gaat zo'n bende te werk? Hoe werden ze gesnapt? En wat kun jij doen om ervoor te zorgen dat je geen slachtoffer wordt van deze vorm van oplichting?

     

     

  • ICS verbetert het incassoproces zakelijke creditcards20 januari 2020

    ICS werkt continu aan verbetering van de dienstverlening aan klanten. Daarom hebben we op basis van klantwensen het incassoproces aangepast. In dit bericht leest u wat dit voor u betekent: - De automatische incasso vindt 1-3 dagen eerder plaats. Hierdoor kunt u eerder gebruik maken van uw volledige limiet. - Wanneer de incasso niet lukt door onvoldoende saldo op de rekening, zullen we eerst nog een 2e incassopoging doen alvorens we de automatische incasso stop zetten. Dit betekent voor u dat u in dit geval niet handmatig het geld hoeft over te maken en dat de automatische incasso blijft bestaan. Lukt het een tweede keer niet, dan zullen we wel de automatische incasso verwijderen en moet u het geld handmatig overmaken.